Sunday 2 October 2011

perghh! manusia paling pandai di dunia! SO CLEVER!

Korang penah amek IQ test x? well most of you guys rasenye xpenah amek. Entry kali ni akan show korang TOP 8 Cleverest People In The World!  Most people dalam list mmpunyai IQ statistic yang PERGHH! tinggi gile nak mampos! So, if ade antare korang yang nak beat TOP 8 People ni, silalah amek IQ test and korang akan termasuk dalam list ni.




1. Kim Ung- Yong - IQ = 210
Kim merupakan anak jati korea. Dye ni mule menunjukkan kegeligaan beliau pada umur 6 bulan apabila dye mula bercakap. pastu pada umur dye 3 tahun, dye fasih membaca dalam bahase english, german, korea, jepun dan lain2 bahase lagi. pada umur 3 tahun dye berjaya menyelesaikan permasalahan calculus dgn senang dan mendapat ph.D pada umur 16 tahun. 









2. Christoper Michael Langan - IQ = 195
Anak kelahiran Amerika. Beliau juga mula bercakap pada umur 6 bulan. dan beliau ni jgak adalah college drop outs apabila dia membantah lecturer nye dan mengatakan yang dye leh mngajar lecturer lebih dari lecturer nye mengajar dye. perghh!!! ade bran mamat ni!
 









3. Philip Emeagwali - IQ = 190
Anak kelahiran Nigeria ini terpaksa menangguhkan pembelajaran pada tahun 1963 akibat daripada perang Nigeria-Biafran. dye ni jgak salah seorang engineer dan computer scientist yang mendpat Anugerah The Gordon Bell Prize.
 











4. Garry Kasparov - IQ = 190
Anak kelahiran Rusia ini merupakan The World Chess Champion dan juga merupakan Pemain Chess Termuda Yang menjuarai perandingan Chess Peringkat Dunia. Namun dye telah dikalahkan oleh Vladimir Kramnik pada tahun 2000.
 









5. Marilyn Vos Savant - IQ = 186
Anak jati kelahiran Amerika ini merupakan salah seorang yang termasuk dalam list Guinness Book Of World Recors under ''Highest IQ''. Dye juga adalah penuntut bidang philosophy di The Washington University.












6. John H. Sununu - IQ = 180
Anak kelahiran Cuba ini adalah The Former Governer Of New Hampshire (1983-89). 











7. Judit Polgar - IQ = 170
Beliau diberi gelaran The Hungarian Chess Grandmaster. Setakat ini, dye merupakan pemain chess wanita yang paling kuat dan paling terrer la. dye mendapat title The GrandMaster pada umur 15 tahun 4 bulan. 












8. Stephen Hawking - IQ = 160
Anak kelahiran Britain ini merupakan theoretical physicist yang diiktiraf dunia di atas kerja beliau yang mengagumkan selama 40 tahun. dyelah yang telah meng-suggest-kan teori big bang. Stephen menghidap neuro-muscular dystrophy yang membuatkan dye lumpuh sepenuhnya. 


 
 
 
 

No comments:

Post a Comment