Thursday 6 October 2011

perghh! manusia-manusia paling kecil di dunia

Slamat malam guys.. malam ni blogperghh nk kongsi some info pasal World's Smallest People. Some of these small people actually very feymes di negara dorg dan ada yang dah jd actor or actress. cekidaud!






1. Ajay Kumar (World's Smallest Actor)


Indian Comedy Star ni telah secara Official nye dikenali sebagai pelakon lelaki paling kecil di dunia. dgn ketinggian 2 kaki 6 inci telah melayakkan dirinya kedalam guinness book of world record sebagai actor terkecil selepas membintangi 50 filem dalam mase 13 tahun kareer nye.









2. Chen Guilan & Li Tang Yong (World's Shortest Couple) 
- 2 kaki 4 inci dan 3 kaki 7 inci



Pasangan berbangsa cina  yang berkahwin pada tahun 2007 ini berharap dapat masuk dalam Book Of World Record. harapan mereka tercapai pada tahun 2007 juga.










3. Edward Nino Hernandez (Previous World's Smallest man)
- 2 kaki 3 1/2 inci



pada umur 24 tahun, Edward telah memegang rekod dunia sebagai lelaki terkecil di dunia pada 4hb september 2010, namun rekod dye ni dah dipotong oleh Khagendra Thapa pada 14 oktober 2010









4. Khagendra Thapa Magar ( Previous World's Smallest Man)
- 2 kaki 2 inci



anak kepada Rup Bahadur ni sebelum ni dinobat sebagai remaja lelaki yang terkecil di dunia, namun apabila umurnya mencecah 18 tahun, status nye telah ditukar kepada lelaki terkecil dunia.










5. Jyoti Amge ( World's Smallest Girl)
- 1 kaki 11 inci




remaja berusia 15 tahun ini hanya mempunyai berat 5 kg sahaja. dye telah di diangnos menghidap penyakit achodroplasia yang menghalang nye utk membesar sehingga akhir hayat nye.









6. Junrey Balawing ( Current World's Smallest Man)
- 23.5 inci



anak seorang tukang besi ini adalah pemegang rekod yang paling baru utk lelaki terkecil di dunia. anak kelahiran filipino ini telah menghidap penyakit misteri yang menghalng nye utk membesar seperti manusia yang lain.










7. Stacey Herald ( World's Smallest Mother)
- 2 kaki 4 inci



Stacey Herald yang hanya mempunyai ketinggian 2 kaki 4 inci ini walau bagaimanapun telah melahirkan anak yang ketiga wlaaupun nasihat doktor yang mengatakan ia akan memberi risiko yang tinggi kepada badannya.















8. Aditya ''Romeo'' Dev ( World's Smallest Body Builder)
- 2 kaki 9 inci



walaupun average berat badannya hanya 9 kilo, namun hasil daripada training nya, dye telah mendapat title the smallest body builder in the world.










9. Gul Mohammed  (Shortest Man Ever Recorded)
- 1 inci 10 kaki



Gul Mohammed (Feb 15 1957 - Oct 1 1997) dari india ini adalah lelaki terkecil yang pernah direkodkan.

No comments:

Post a Comment